A kis óceániai szigetország létrehozza digitális mását az interneten, mivel létét fenyegeti a tengerszint emelkedése.
De ne aggódj, néhány apró trükk segítségével te is profi képeket csinálhatsz.
Sokat segíthet a hidak állagmegőrzésében a Massachusettsi Műszaki Egyetem (MIT) szakemberei által kifejlesztett alkalmazás, amely költséghatékony segítséget kínál a hidak vizsgálatára.
Ambiciózus tervvel állt elő a Google. Az amerikai cég azt tervezi, hogy egy olyan új mesterséges intelligencia-modellt hozna létre, amely 1000 különböző nyelven nyújtana szolgáltatásokat.
A Digipedia névű oldalt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság hozta létre, hogy szakmailag megalapozott, hiteles válaszokat adjon a digitális világ használatához kapcsolódó kérdésekre.
A nagymértékű digitalizációs folyamat során eddig a képek harmadával, mintegy 50 ezer képpel végeztek.
Legalábbis ezt állítja a Klímapolitikai Intézet tanulmánya, amely a klímaváltozás hatásait és a mezőgazdaság előtt álló veszélyeket és lehetőségeket vizsgálta.
Magyarország ad majd otthont a Nemzetközi Informatikai Diákolimpiának 2023. augusztus végén, szeptember elején. A világ legrangosabb középiskolai szintű versenyprogramozási eseménye több mint három évtizedes múltra tekint vissza. A közösségi, sport, turisztikai és kulturális programokkal kísért megmérettetésen mintegy 100 ország csapatai vesznek részt Szegeden.
Az Európai Nagy Teljesítményű Számítástechnika (EuroHPC) Közös Vállalkozás keretén belül Magyarország egy 20 petaflops kapacitású szuperszámítógép kialakításához és működtetéséhez nyert el mintegy 6 milliárd forint forrást. A Wigner Fizikai Kutatóközpont csillebérci bázisán két-három éven belül megépülő Levente a hazai kutatás-fejlesztés támogatása mellett felpörgeti az ágazatok technológiai megújítását is.
Kivételes lehetőség nyílt Budapesten a modern informatikai fejlesztések és a mesterséges intelligencia iránt érdeklődők számára. A SZTAKI budapesti székházában frissen megnyílt, Innovációs és Demonstrációs Tér elnevezésű bemutatótermében a magyar innováció csúcsával ismerkedhetnek meg az érdeklődők.
A közbeszédben sokáig csak az az egyetlen nézőpont létezett, hogy a videójátékok károsak a gyerekre. A legújabb kutatási eredmények alapján viszont a kérdés nem ilyen egyértelmű. Sőt.